Informacja o realizowanej strategii podatkowej za 2021 rok podatkowy dotycząca działalności Synevo Sp. z o.o. [dalej: Synevo lub Spółka] została opracowana i podana do publicznej wiadomości na podstawie art. 27c ust. 1 w zw. z art. 27b ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych[1].
I. Informacje o Spółce
Synevo jest częścią Medicover, wiodącego międzynarodowego dostawcy usług medycznych
i diagnostycznych z siedzibą w Szwecji, notowanego na sztokholmskiej giełdzie papierów wartościowych Nasdaq Stockholm. Medicover został założony w 1995 roku, w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na wysokiej jakości usługi medyczne w Polsce, a następnie rozszerzył swoją działalność na inne kraje. Obecnie największe oddziały Medicover znajdują się w Polsce, Niemczech, Rumunii, na Ukrainie i w Indiach. Medicover świadczy szerokie spektrum usług medycznych poprzez rozbudowaną sieć przychodni, szpitali, laboratoriów i punktów pobrań krwi. Medicover dzieli się na trzy główne dywizje, tj. usługi diagnostyczne (do której należy Spółka), usługi opieki zdrowotnej oraz działalność klubów fitness.
Synevo jest jednym z wiodących dostawców rozwiązań dla laboratoriów diagnostycznych w Polsce oraz liderem we wdrażaniu najnowszych badań laboratoryjnych. Ponadto, Spółka świadczy kompleksowe usługi w zakresie ogólnej i specjalistycznej diagnostyki laboratoryjnej: od prostych badań diagnostycznych po prowadzenie skomplikowanych projektów badań naukowych i klinicznych oraz wykonywanie sprzedaży odczynników.
Sieć laboratoryjna Synevo składa się z regionalnych i centralnych:
Strategicznym celem Synevo jest świadczenie usług na najwyższym poziomie, które obejmują szeroko zakrojone usługi medyczne, narzędzia diagnostyczne i dostępne kanały komunikacji w celu zaspokojenia potrzeby klientów Spółki.
II. Główne założenia strategii podatkowej stosowanej przez Spółkę w 2021 roku podatkowym
III. Zobowiązania publiczno-prawne Spółki za 2021 rok podatkowy
Synevo uznaje płacenie podatków jako jeden z głównych elementów społecznej odpowiedzialności biznesu oraz przykłada dużą wagę do pełnej transparencji w obszarze podatkowym.
W związku z czym w poniższej tabeli zaprezentowane zostały informacje dotyczące dokonanych przez Spółkę wpłat podatków i innych należności publiczno-prawnych za rok podatkowy 2021 oraz za rok wcześniejszy:
2020 |
2021 |
|
Podatek VAT |
784 371 zł |
987 922 zł |
Podatek CIT |
3 025 631 zł |
13 783 115 zł |
Podatek PIT |
4 401 132 zł |
5 966 762 zł |
Podatek od nieruchomości |
14 649 zł |
15 133 zł |
Podatek u źródła (WHT) |
394 679 zł |
56 191 zł |
Wpłaty do ZUS |
17 703 416 zł |
26 643 249 zł |
Wpłaty na PFRON |
332 416 zł |
393 667 zł |
SUMA |
26 656 294 zł |
47 846 039 zł |
IV. Informacja o stosowanych przez Spółkę procedurach dotyczących zarządzania wykonywaniem obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego i zapewniających ich prawidłowe wykonanie
Spółka zarządza obszarem podatkowym zgodnie z zasadami określonymi w przyjętych wewnętrznych procedurach i zasadach funkcjonowania Spółki (w tym również w niektórych przypadkach przyjętych w sposób ustny / obiegowy), tj. w szczególności:
Wewnętrzne regulacje mają na celu zachowanie należytej staranności w rozliczeniach podatkowych oraz wywiązywanie się przez Spółkę z obowiązujących ją przepisów podatkowych. Dodatkowo, wdrożone procedury podlegają cyklicznemu przeglądowi celem bieżącej modyfikacji ujętych w nich zasad pod kątem ich dostosowania do zmieniających się regulacji podatkowych oraz zmian organizacyjnych w Synevo.
V. Informacja o stosowanych dobrowolnych formach współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej
Spółka nie uczestniczyła w żadnej z dobrowolnych form współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej, w tym w szczególności nie zawarła umowy o współdziałanie w zakresie podatków w myśl art. 20s § 1 Ordynacji[2].
VI. Informacje o planowanych lub podejmowanych przez Synevo działaniach restrukturyzacyjnych
Spółka nie podjęła w analizowanym roku działań restrukturyzacyjnych, mogących mieć wpływ na wysokość zobowiązań podatkowych Synevo lub podmiotów powiązanych w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 Ustawy.
Natomiast w 2021 roku Spółka planowała podjąć działanie restrukturyzacyjne, które nastąpiło
w kolejnym roku tj. 8 kwietnia 2022 r. oraz polegało na nabyciu przez Synevo zorganizowanej części przedsiębiorstwa NZOZ Dialab Diagnostyka Laboratoryjna, prowadzącego działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług laboratoryjnych.
VII. Informacja o transakcjach z podmiotami powiązanymi
Spółka realizowała poniższej wskazane transakcje z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 Ustawy o istotnej wartości (tj. przekraczające progi wskazane w art. 11k ust. 2 Ustawy), których wartość przekroczyła 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ustalonych na podstawie zatwierdzonego sprawozdania finansowego Synevo za 2021 rok podatkowy.
Transakcje usługowe:
Transakcje finansowe:
Jednocześnie Spółka była stroną innych transakcji o wartościach nieprzekraczających progów określonych w art. 11k ust. 2 Ustawy, które dotyczyły m.in. zakupu badań laboratoryjnych, sprzedaży materiałów medycznych, zakupu licencji i refaktur.
VIII. Informacje dotyczące dokonywania rozliczeń podatkowych podatnika w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową
Spółka nie dokonywała w 2021 roku podatkowym rozliczeń podatkowych z podmiotami posiadającymi siedzibę w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową wskazanych w aktach wykonawczych wydanych na podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych i przepisów Ustawy oraz w obwieszczeniu ministra właściwego do spraw finansów publicznych wydanym na podstawie art. 86a § 10 Ordynacji.
IX. Informacja o liczbie przekazanych Szefowi KAS informacji o schematach podatkowych
W 2021 roku podatkowym Spółka nie zidentyfikowała żadnego schematu podatkowego (tzw. MDR-1), o którym mowa w art. 86a § 1 pkt 10 Ordynacji, w związku z czym nie przekazała przedmiotowej informacji Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej.
X. Informacja o złożonych przez Synevo wnioskach o wydanie ogólnej interpretacji podatkowej, interpretacji przepisów prawa podatkowego, wiążącej informacji stawkowej lub wiążącej informacji akcyzowej
Spółka nie wystąpiła z wnioskiem o wydanie ogólnej interpretacji podatkowej, o której mowa w art. 14a § 1 Ordynacji lub interpretacji przepisów prawa podatkowego, o której mowa w art. 14b Ordynacji. Spółka nie złożyła również wniosku o wydanie wiążącej informacji stawkowej, o której mowa w art. 42a ustawy o podatku od towarów i usług[3] oraz wiążącej informacji akcyzowej, o której mowa w art. 7d ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym[4].
[1] Ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1800 z późn. zm.) [dalej: Ustawa].
[2] Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa. (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1540 z późn. zm.), [dalej: Ordynacja].
[3] Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 931 z późn. zm.).
[4] Ustawa z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 143 z późn. zm.).
Synevo jest jednym z wiodących dostawców usług diagnostyki laboratoryjnej w Polsce, oferującym ponad 2 tysiące rutynowych i zaawansowanych badań.
2023 © Synevo. Wszystkie prawa zastrzeżone.